مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 10:252022-11-30اقتصادي

افزایش تغذیه آب کشاورزی با پرورش ماهی در سدها و بندها


مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای استفاده بهینه از آب های موجود و افزایش میزان تولید آبزیان و تغذیه آب برای کشاورزی، - پرورش ماهی از اهمیت خوبی برخودار است.

مهدی سورگی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت امور شیلات به صورت مستقیم فعالیتی در بخش پرورش ماهی در سد و آبندان ها ندارد، چرا که سدها و آبندان ها زیر نظر سازمان آب منطقه ای قرار دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیاز به قرارداد به صورت اجاره ای است و از طریق واگذاری بچه ماهی به متقاضیانی که با اداره آب منطقه ای قرارداد دارند، این اقدام انجام می شود.

به گفته وی در استان هشت سد و آب بندان زیر پرورش ماهیان گرم آبی است که در شهرستان های درمیان، قائنات، سرایان، سربیشه و طبس قرار دارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه خرید بچه ماهی و غذای مورد نیاز پرورش ماهی توسط بخش خصوصی انجام می شود، مدیریت شیلات نظارت بر خرید و توزیع و پرورش ماهیان را دارد و هیچ قرارداد فروش آبزیان با پرورش دهندگان را ندارد.

سورگی در پاسخ به وضعیت پرورش ماهی تیلاپیا در استان هم اعلام کرد: تعداد 23 استخر دارای پروانه پرورش ماهی تیلاپیا از سازمان نظام مهندسی داریم، که در سال های اخیر به دلیل ممنوعیت پرورش ماهی تیلاپیا توسط س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تغذیه آب کشاورزی با پرورش ماهی در سدها و بندها

افزایش تغذیه آب کشاورزی با پرورش ماهی در سدها و بندها