مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 12:002022-11-29سياسي

زن مسلمان به کدام زینب باید اقتدا کند؟


کدام زینب باید الگو و نمونه زن مسلمان معرفی شود؟ زینبی که اسیر غم و گریه است و تمام دوران اسارت چون سایر اسرای عالم در برابر فاتحان سر خم آورده؟ یا زینبی که عزتمندانه خود لباس رزم بر تن فرزندان می کند و روانه میدان نبرد کرده است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، در طول تاریخ، نگاه ها و تفاسیر به عاشورا متفاوت و گوناگون بوده است.

از نگاه عرفانی و ماورایی به عاشورا، تا الگویی برای آزادی و آزادگی، همه برداشت هایی است که از این واقعه بزرگ تاریخی اخذ شده است.

اما مجموعاً در یک تقسیم بندی، تفاسیر عاشورایی ذیل دو گروه قابل بررسی هستند.

  در نگاه اول تنها غم، حرف اول را می زند تفاسیری که در آن عاشورا، واقعه ای ورای تاریخ و زمین بوده و در نتیجه امام حسین از امام بودن بالاتر می رود و چنان در آسمان ها می ماند که دسترسی به آن دشوار است.

گویی امام تبدیل به اسطوره می شود و واقعه تاریخی کربلا به افسانه.

بیت الغزل این نگاه به عاشورا غم و اندوه است و همه چیز در این راستا می چرخد و این محوریت به قدری فراگیر است که زبان حال روضه ها که امر پسندیده و مطلوبی است، در جای خود، وارد تاریخ می شود و جای گزاره های کتب تاریخ را می رباید! در این نگاه، تنها غم است که حرف اصلی را می زند و اگر قرار باشد ما با استناد به تاریخ از وجوه دیگر عاشورا سخن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زن مسلمان به کدام زینب باید اقتدا کند؟

زن مسلمان به کدام زینب باید اقتدا کند؟