مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 12:252022-11-28فناوري

خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبرنوری در اعماق دریا


رییس شرکت ارتباطات زیرساخت از افزودن 720 گیگ به ظرفیت اینترنت کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در پی آسیب دیدن کابل فیبر نوری دریایی (GBI) در بستر دریای خلیج فارس که اوایل سال جاری رخ داد و منجر به اختلال و کاهش ظرفیت ارتباطات بین الملل در کشور شد، یک شرکت ایرانی با حمایت های شرکت ارتباطات زیرساخت؛ برای نخستین بار موفق شد کابل های فیبر نوری آسیب دیده در اعماق دریا را ابتدا مکان یابی و سپس قسمت آسیب دیده را که طول آن به چهار کیلومتر می رسید در عملیات دشوار و پیچیده ترمیم و مرمت کند.

تعمیر کابل فیبر نوری دریایی از جمله فناوری پیشرفته محسوب می شود که جمهوری اسلامی ایران پنجمین کشور در جهان است که توانسته است با تعمیرکابل های فیبر نوری در اعماق دریا، به خود کفایی برسد.

دستیابی به دانش و فناوری تعمیر کابل های فیبر نوری در اعماق دریا توسط متخصصان داخلی در کنار سایر پیشرفت ها نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران به باشگاه کشورهای توسعه یافته در حوزه ارتباطات و فناوری وارد شده و این دستاورد می تواند ضمن خودکفایی، انحصار سلطه فناوری اطلاعات چند کشور را در این زمینه به چالش بکشد.

خوشبختانه با توجه به رویکرد مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت جهت حمایت از شرکت ها و متخصصان ایرانی در حوزه فناوری، می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبرنوری در اعماق دریا

خودکفایی ایران در تعمیر کابل فیبرنوری در اعماق دریا