مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 09:352022-11-28سياسي

ساز ادعاهای علی اف توسط ترکیه و اسراییل کوک می شود


یک تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اظهارات ضدایرانی اخیر رییس جمهور آذربایجان، گفت: ناکامی در کنترل امور داخلی و همچنین نفوذ ترکیه و اسراییل در آذربایجان باعث طرح چنین اظهاراتی از جانب علی اف شده است.

- داریوش پایسته در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ادعاهای ضدایرانی اخیر الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان، اظهار کرد: از بعد از استقلال جمهوری آذربایجان از شوروی و به قدرت رسیدن حیدر علی اف، رییس جمهوری سابق این کشور، ارتباطات تنگاتنگی بین او و ایران به وجود آمد و حتی بارها به رییس جمهور وقت ایران پیشنهاد داده بود که ایران به نفع جمهوری آذربایجان وارد جنگ با ارمنستان شود.

در آن زمان آذربایجان به لحاظ اقتصادی و نظامی در جایگاهی پایین تر از ارمنستان قرار داشت و ایران هم هرچند وارد جنگ با ارمنستان نشد، اما به آذربایجان کمک هایی کرد.

وی با بیان اینکه در آن زمان حیدر علی اف در برابر ارمنستان دچار نوعی حقارت شده بود و نمی توانست پاسخگوی مردم و آرمان های کشورش باشد، افزود: به نظر من اکنون هم واکنش های اخیر الهام علی اف ریشه در همین حقارت خانوادگی او دارد و در مورد مسائل داخلی کشورش از جمله موضوعات اقتصادی و فرهنگی احساس ضعف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز ادعاهای علی اف توسط ترکیه و اسراییل کوک می شود

ساز ادعاهای علی اف توسط ترکیه و اسراییل کوک می شود