مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 11:002022-11-27فرهنگي

رونمایی از فرش دستبافت با طرح « آرش کمانگیر» در آمل


نخستین فرش دست بافت با طرح « آرش کمانگیر» از اسطوره های افسانه ای ایران زمین توسط هنرمند وبافنده آملی در محل نگارخانه استاد زرشناس شهرستان رونمایی شد.

- آمل - نخستین فرش دست بافت با طرح آرش کمانگیر از اسطوره های افسانه ای ایران زمین توسط هنرمند وبافنده آملی در محل نگارخانه استاد زرشناس شهرستان رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در این مراسم که صبح یکشنبه ببا برخی مسئولان شهرستان آمل و هنرمندان وفرش بافان آملی برگزار شد، از فرش دست بافت آرش کمانگیر اثر منیره نظری پرده برداری و رونمایی شد.

طرح فرش دست بافت با عنوان آرش کمانگیر نخستین بار در مرکزملی فرش ایران به نام خانم منیره نظری هنرمند وفرش باف آملی نیز به ثبت رسید.

منیره نظری طراح این فرش، هدف از این اقدام را شناساندن و معرفی پیشینه تاریخی وفرهنگ کهن شهرستان آمل ونیز هنر ایرانی در تولید وبافت فرش های سنتی اعلام کرد.

وی افزود: این فرش 3 متری با 86 رنگ طبیعی وشیمیایی و با استفاده از نخ های ابریشم به همت 5 بانوی فرش باف آملی دیگر به صورت هنرمندانه ای بافته شده است.

این هنرمند آملی درتشریح نمادهای بکاررفته دراین تابلو فرش دست بافت گفت، عکس آرش کمانگیر به عنوان تصویر اصلی فرش است و درپشت آن کوه دماوند به همراه اشعاری از شاعران نامدار ایرانی در وصف حماسه های آرش کمانگیر سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از فرش دستبافت با طرح « آرش کمانگیر» در آمل

رونمایی از فرش دستبافت با طرح « آرش کمانگیر» در آمل