مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 14:552022-11-26سياسي

تاکید بر توزیع عادلانه منابع و داده های پژوهشی


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست هم اندیشی پژوهشگران یک درصد پراستناد دنیا به موضوع عدالت در توزیع منابع پرداخت و گفت: به جرأت می توان گفت که در منابع تحقیقاتی ما در کشور، - عادلانه توزیع نمی شود.

اصرار من بر این است که همه باید به تحقیقات و منابع تحقیقات دسترسی پیدا کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر یونس پناهی در این نشست که با محوریت مرجعیت علمی تحقیقات و فناوری سلامت امروز (شنبه پنج آذرماه) در محل معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد، به اهمیت استفاده از همه ظرفیت های کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این سیاست در حوزه سلامت بسیار مهم است، چون در این حوزه نمی توان آزمون و خطا کرد.

وی به اهمیت نیاز کشور به تحقیقات مسئله محور و کاربردی اشاره کرد و اظهار داشت: ما به این موضوع اعتقاد داریم و تحقیقات باید در راستای نیازهای کشور باشد و ما نمی توانیم تحقیقاتی را انجام دهیم که جزو اولویت های کشور نباشد، کاربر و مصرف کننده نداشته باشد.

در همین راستا حتما متولیان پژوهش، سیاست تحقیقاتی را باید بر اساس نیازهای تحقیقاتی کشور با فراخوان به دانشگاه ها و مراکز اعلام کنند.

پناهی خاطر نشان کرد که با همین هدف، نیازهای تحقیقاتی کشور رابه دانشکاه ها اعلام کرده و دانشگاه ها را ماموریت محور کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر توزیع عادلانه منابع و داده های پژوهشی

تاکید بر توزیع عادلانه منابع و داده های پژوهشی