مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 14:452022-11-26پزشكي

زنگ خطر شیوع یک ویروس جدید مشابه کروناویروس


دانشمندان می گویند، یک ویروس شبیه به کروناویروس عامل بیماری کووید-19 که در خفاش های ساکن در جنوب چین پنهان شده است، می تواند یکی از پنج ویروسی باشد که پتانسیل جهش به انسان را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، ویروسی که با نام BtSY2 شناخته می شود، ارتباط نزدیکی با کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 (SARS-CoV-2) دارد که ویروس عامل کووید-19 است.

به گفته دانشمندان، خطر خاصی برای ظهور BtSY2 احساس می شود.

این پژوهش توسط دانشمندان دانشگاه سون یات سن (SYSU) چین، موسسه کنترل بیماری های بومی یوننان (Yunnan Institute of Endemic Disease Control) و دانشگاه سیدنی (USYD) انجام شده است.

دانشمندان می گویند این یکی از پنج ویروس نگران کننده به شمار می رود که در خفاش های استان یوننان چین یافت می شوند و احتمالا برای انسان یا دام بیماری زا هستند.

این گروه پژوهشی در مورد شیوع یک بیماری جدید مشترک بین انسان و جانوران هشدار داده اند.

بیماری مشترک انسان و جانوران یا زئونوز (Zoonosis)، بیماری است که توسط پاتوژن های منتقل شده از حیوانات به انسان ایجاد می شود.

در مقاله این پژوهش آمده است: ما پنج گونه ویروس را شناسایی کردیم که احتمالا برای انسان یا دام بیماری زا هستند؛ از جمله یک کروناویروس نوترکیب شبیه به سارس (SARS) که ارتباط نزدیکی با کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 و 50 SARS-CoV دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر شیوع یک ویروس جدید مشابه کروناویروس

زنگ خطر شیوع یک ویروس جدید مشابه کروناویروس