مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 09:452022-11-26سياسي

وجوب زنده نگه داشتن امر اهل بیت علیهم السلام


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امام صادق علیه السلام به راوی فرمود: «آیا با هم می نشینید و گفتگو می کنید؟».

گفتم: آری، فدایت شوم! فرمود: - امام صادق (ع) (به یکی از شیعیان) فرمود: آیا (شما دوستان و شیعیان) با یک دیگر همنشینی و گفتگو دارید؟ عرض کردم: بلی، فرمود: این مجلس ها را دوست می‏دارم، پس فضایل و سخنان ما را (در مورد احکام دین یا مصایب ما) زنده نگه دارید.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امام صادق علیه السلام به راوی فرمود: آیا با هم می نشینید و گفتگو می کنید؟ .

گفتم: آری، فدایت شوم! فرمود: من این گونه مجالس را دوست دارم.

پس یاد ما را زنده کنید که هر کس از ما یاد کند یا در حضور او از ما یاد شود و به اندازه پر مگسی اشک از دیدگانش بیرون آید، خداوند، گناهان او را می آمرزد، حتّی اگر بیشتر از کف دریا باشد .

وجوب زنده نگه داشتن امر اهل بیت علیهم السلام هیئت یک واحد اجتماعی است، یک مجموعه ی اجتماعی است که بر محور مودّت اهل بیت شکل میگیرد؛ محور این اجتماع کوچک یا بزرگ، مودّت اهل بیت (علیهم السّلام) و هدایت به سمت اهداف اهل بیت است؛ حقیقتِ هیئت این است، ماهیّت هیئت یعنی این.

ریشه ی این پدیده هم مال زمان خود ائمّه است؛ صحبت امروز و دیروز نیست؛ هیئت را اصحاب ائمّه تشکیل دادند و آن ها شروع کردند؛ بعد از حادثه ی کربلا دُور هم جمع می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجوب زنده نگه داشتن امر اهل بیت علیهم السلام

وجوب زنده نگه داشتن امر اهل بیت علیهم السلام