مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 08:352022-11-25اقتصادي

وضعیت موجودی انبار کالاهای پزشکی/ از تجهیزات مغزی تا قلبی


مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، درباره روند تامین اقلام مصرفی بیمارستان ها و ذخایر کالاهای پزشکی در انبارها، توضیحاتی ارائه داد.

- روح الله مزینانی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: سازمان غذا و دارو، یک نهاد رگلاتوری است و خریدار اقلام پزشکی در کشور نیست.

وی افزود: بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی از طریق 2 هزار تولید کننده، 2 هزار تأمین کننده، 2500 توزیع کننده و 1800 صنف عرضه کننده تجهیزات پزشکی و بیش از 2 هزار مرکز درمانی و تشخیصی، تأمین و توزیع می شود.

مزینانی با عنوان این مطلب که خیلی از کالاهای پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها از طریق شرکت ها نیازسنجی و تأمین می شود، ادامه داد: اعداد و ارقام مبهمی که در رابطه با کمبودها عنوان شده است نسبت به تنوع و تعداد ثبت 378 هزار کد IRC تجهیزات پزشکی در کشور که 240 هزار عدد آن مصرفی است، با نگاه منصفانه به فرض درست بودن نیز نسبت به تعداد کالاهایی که مدیریت می شود، عدد بالایی نیست.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: ما فهرست پیش بینی کمبودها را به صورت مستمر تهیه و با اولویت ویژه رصد و مدیریت می کنیم، همچنین در سال های گذشته نیز همواره تعدادی از اقلام پزشکی در این فهرست بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت موجودی انبار کالاهای پزشکی/ از تجهیزات مغزی تا قلبی

وضعیت موجودی انبار کالاهای پزشکی/ از تجهیزات مغزی تا قلبی