مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 20:352022-11-24دانش

همکاری علمی ایران و اسپانیا در حوزه ژنتیک زیتون


رییس پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علوم، تحقیقات و فناوری از همکاری علمی و پژوهشی ایران و اسپانیا در حوزه ژنتیک زیتون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه، جواد محمدی رییس پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در حاشیه بهره برداری از نخستین بانک ژن زعفران ایران در تربت حیدریه، اظهار کرد: 2 کشور ایران و اسپانیا در حوزه ژنتیک زیتون با هدف ارتقای کمی و کیفی این محصول همکاریهای علمی و پژوهشی دارند که در این ارتباط بانک ژن زیتون در مینودشت استان گلستان ایجاد شده است و در آنجا از 130 نوع زیتون موجود در دنیا، 100 نوع جمع آوری شده و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی مشترکی با کشور اسپانیا در این زمینه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه راهبرد ما انجام کارِ گروهی و اولویت ما کار ملی است، گفت: این گونه همکاری ها باعث ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی و پایداری تعاملات می شود.

رییس پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت توسعه بانک های ژنتیک گیاهی در کشور تاکید کرد و افزود: این اقدامات اشتغال آفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم می آورد.

محمدی با بیان اینکه باید مسیر فناری را به سمت تجاری سازی هدایت کرد، افزود: توسعه بانک های تحقیقاتی در حوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری علمی ایران و اسپانیا در حوزه ژنتیک زیتون

همکاری علمی ایران و اسپانیا در حوزه ژنتیک زیتون