مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 15:402022-11-24حوادث

معرفی 15 نفر متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی در تایباد


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: 15 نفر به عنوان متخلف زیست محیطی در این شهرستان به مراجع قضایی و دادگاه معرفی شدند.

- یوسف اربابی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست از مزارع خود جمع آوری کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: این تعداد از خاطیان به دنبال پنج گشت مشترک در بازه شهریورماه تا کنون، شناسایی و معرفی شدند که عمده آنها در دشت های کرات، مشهدریزه و چهاربرجی بوده اند.

اربابی بیان کرد: بهره گیری از پلاستیک در کشت محصولات جالیزی، در کنار برخی منفعت ها به معضلی جدی برای محیط زیست و کشاورزی نیز تبدیل شده که در سال های اخیر در مزارع رواج یافته است.

وی ادامه داد: کشاورزان غیر بومی پس از برداشت محصول، نایلون ها و دیگر ضایعات را در زمین کشاورزی رها کرده که پلاستیک های باقیمانده با وزش باد به زمین های دیگر نیز پراکنده می شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد تاکید کرد: پلاستیک به دلیل تجزیه ناپذیری در طیبعت و خاک باقی می ماند و برای محیط زیست و گونه های جانوری و گیاهی زیان آور است.

وی در آخر تصریح کرد: باقی ماندن نایلون ها و پسماندهای پلاستیکی در کشتزارها، آسیبش به خود جامعه و تغذیه مردم بازمی گردد؛ بنابراین کشاورزانی که نسبت به جمع آوری ضایعات پلاستیکی از مزارع اقدام نکنند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 15 نفر متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی در تایباد

معرفی 15 نفر متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی در تایباد