مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 03:302022-11-24اقتصادي

بزرگترین پروژه احیای دریاچه ارومیه در ایستگاه پایانی


پروژه عظیم انتقال آب از رودخانه «زاب» به دریاچه ارومیه پس ازخلف وعده های مکرر مسئولان به ایستگاه پایانی رسیده وبا بهره برداری آن در اسفندماه امسال، - پروژه عظیم انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه پس ازخلف وعده های مکرر مسئولان به ایستگاه پایانی رسیده وبا بهره برداری آن در اسفندماه امسال، قرار است دریاچه جانی دوباره بگیرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها- سکینه اسمی: پروژه عظیم انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه که بیش از 3 هزار میلیارد تومان هزینه برای احداث آن شده است و بنا به گفته مسئولان استانی اگر با هزینه های امروز محاسبه شود بیش از 12 هزار میلیارد تومان دولت برای این پروژه اعتبار تخصیص داده قرار است اسفندماه به بهره برداری برسد.

تونل کانی سیب دارای 36 کیلومتر طول است که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء حفاری شده است و با اتمام آن قرار است سالانه 650 میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه شود.

سد کانی سیب مهمترین تأمین کننده آب موردنیاز برای احیای نگین آبی آذربایجان به شمار می رود و هم اینک تونل انتقال آب این سد 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می تواند چرخه انتقال آب به دریاچه ارومیه را کامل کند تونل کانی سیب، تونل انتقال آب، کانال انتقال آب از خروجی تونل اصلی به سمت دریاچه ارومیه و بند انحرافی بادیناوا چهار جز اصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین پروژه احیای دریاچه ارومیه در ایستگاه پایانی

بزرگترین پروژه احیای دریاچه ارومیه در ایستگاه پایانی