مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 11:252022-11-23سياسي

«ترامپ برزیل» هم بالاخره سلامت انتخابات را زیر سوال برد


سه هفته پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ژاییر بولسونارو مدعی خطا در شمارش آرای الکترونیک شد، اما کارشناسان مستقل می گویند که خطای یافته شده در این سیستم، - اعتبار نتایج انتخابات را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وکیل ژاییر بولسونارو، رییس جمهوری در حال کناره گیری برزیل در درخواستی 33 صفحه ای به نیابت از بولسونارو و حزب لیبرال برزیل مدعی شد که اگر نتایج به دست آمده از اکثر ماشین های رای گیری الکترونیک باطل شود، بولسونارو 51 درصد از آرای مردمی را به خود اختصاص داده و می تواند یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان رییس جمهوری کشورش باقی بماند.

این در حالی است که مقامات انتخاباتی لوییز ایناسیو لولا دا سیلوا، رییس جمهوری اسبق برزیل و رقیب سرسخت بولسونارو را پیروز انتخابات اخیر معرفی کرده اند و حتی بسیاری از متحدان بوسونارو هم این نتیجه را پذیرفته اند.

اما برخی تظاهرکنندگان در شهرهای برزیل در برابر پذیرش این نتیجه مقاومت شدیدی از خود نشان می دهند، خصوصا به این دلیل که بولسونارو هم از پذیرش شکست سر باز می زند.

والدمار کوستا، رهبر حزب لیبرال برزیل و یکی از بارزسان تحت خدمت این حزب گفتند، در بررسی های خود دریافته اند که تمامی دستگاه های رای گیری الکترونیک که پیش از 2020 ساخته شده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ترامپ برزیل» هم بالاخره سلامت انتخابات را زیر سوال برد

«ترامپ برزیل» هم بالاخره سلامت انتخابات را زیر سوال برد