مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 09:062022-11-23اقتصادي

مرگ خاموش با کسی «شوخی» ندارد/ تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز ممنوع!


خبرگزاری فارس_کرمان؛ مهسا حقانیت: مونوکسیـدکربن گازی سمی و خطرناک است و بو و مزه ندارد و از آن به عنوان قاتل خاموش نام می برند، هرچند بیشترین مسمومیت و بالاترین مرگ ها بر اثر این گاز در فصل سرد و در نیمه دوم سال اتفاق می افتد، اما بر اساس آمار پزشکی قانونی کشور در شش ماهه نخست امسال، 224 نفر جان خود را به دلیل مسمومیت با این گاز سمی از دست داده اند.

آبان و مرگ یک کارگر و مسمومیت 6 نفر با گاز منوکسیدکربن هنوز سرمای استخوان سوز کرمان از راه نرسیده است، اما خبرهای تلخ مربوط به مرگ و مسمومیت بر اثر استفاده ناایمن از وسایل گرمایشی به گوش می رسد، همین یک هفته قبل بود که یک کارگر ساختمانی 35 ساله در خیابان پردیس بلوار شیراز بر اثر استفاده ناایمن از وسایل گرمایشی و نداشتن تهویه مناسب جان خود را از دست داد.

یا حدود سه هفته قبل مسمومیت 6 نفر در روستای امیرآباد از توابع ماهان کرمان با گاز مونوکسیدکربن خبرساز شد، علت این حادثه را هم استفاده از وسیله گرمایشی بدون دودکش اعلام کردند.

لوله های آکاردئونی خطرناکند در همین حال مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز تأکید می کند و می گوید: مصرف کنندگان گاز طبیعی در خرید و نصب لوازم گازسوز دقت و توجه ویژه در زمینه برچسب انرژی و استاندارد بودن را داشته باشند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ خاموش با کسی «شوخی» ندارد/ تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز ممنوع!

مرگ خاموش با کسی «شوخی» ندارد/ تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز ممنوع!