مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 10:102022-11-22سياسي

پاسخگویی به شوراها و تعاملات سازنده هنوز نهادینه نشده است


پاسخگویی به شوراها و تعاملات سازنده هنوز نهادینه نشده است.

- عباس خسروانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: متأسفانه برخی از مدیران استان یا از روی ناآگاهی و یا از روی تکبر به دعوت های شورای شهر برای پاسخگویی به نمایندگان مردم توجهی نمی کنند.

وی افزود: در حالی که طبق اصل 103 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند .

عضو شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: همچنین ماده 13 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 96 اعلام می دارد که در صورت دعوت شورای بخش و شهر از بخشدار، شورای شهر مرکز شهرستان یا شورای شهرستان از بخشدار یا فرماندار، شورای استان از استاندار، یا سایر مسؤولین اجرایی سطوح فوق الذکر، مقامات مذکور در جلسات شورا شرکت خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: در وهله اول برخی از مدیرانی که به دعوت شورا توجهی نکردند را به استاندار معرفی کردیم و امیدواریم که تذکر لازم را دریافت کنند؛ همچنین درخواست کردیم که در شورای اداری استان یک بار قوانین مربوط به لزوم پاسخگویی مدیران به شورای شهر را قرائت کنند تا کسانی که از روی ناآگاهی به دعوت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخگویی به شوراها و تعاملات سازنده هنوز نهادینه نشده است

پاسخگویی به شوراها و تعاملات سازنده هنوز نهادینه نشده است