مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 14:002022-11-21پزشكي

کمبود دارو را انکار نمی کنیم


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کمبود دارو را انکار نمی کنیم، اما دلایل مختلفی برای کمبود دارویی و آنتی بیوتیک ها وجود دارد.

- محمود اعتباری امروز (دوشنبه، 30 آبان ماه) در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته آگاه سازی داروهای آنتی بیوتیک، اظهار کرد: تجویز و مصرف منطقی در دارو درمانی بسیار مهم است، هزینه زیادی باید تقبل شود تا داروهای ضد میکروبی را تهیه کنیم، درحالی که برخی داروسازان این داروها را به صورت آزاد و بی شمار به مردم می دهند.

وی گفت: برخی از بیماران داروهای خود را مصرف نمی کنند و برای دفعه بعد کنار می گذارند و یا از مشورت افرادی به غیراز پزشک و داروساز استفاده می کنند که این موارد آسیب هایی به سیستم درمانی تحمیل می کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه مصرف آنتی بیوتیک ها بر بیماری های ویروسی تأثیری ندارد، توضیح داد: با عفونت هایی روبه رو هستیم که توسط باکتری ها و ویروس ها ایجاد می شوند، آموکسی سیلین داروی پر مصرفی است که روی ویروس ها اثر ندارند، اما روی باکتری ها مفید است، درحالی که برخی آن را برای درمان بیماری های ویروسی استفاده می کنند.

وی مصرف خودسرانه دارو را خطرآفرین دانست و گفت: با درمان های خودسرانه یا تجویز بیش ازاندازه، عوارض دارویی ایجاد کرده ایم که گاهی جبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود دارو را انکار نمی کنیم

کمبود دارو را انکار نمی کنیم