مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 11:552022-11-21اقتصادي

مرغوبیت بالای سنجد تولیدی در آذربایجان شرقی


سنجد گیاهی است که تاب آوری خوبی در برابر باد، طوفان، خشک سالی و آفات دارد به همین دلیل، امروزه به کشت سنجد فراتر از یک سین سفره نوروزی و به عنوان راهی برای کسب درآمد و ارزآوری توجه می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی سنجد گیاهی است که تاب آوری خوبی در برابر باد، طوفان، خشک سالی و آفات دارد به همین دلیل، امروزه به کشت سنجد فراتر از یک سین سفره نوروزی و به عنوان راهی برای کسب درآمد و ارزآوری توجه می شود.

اقلیم و شرایط آب و هوایی آذربایجان شرقی باعث شده است که سنجد تولید شده در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد.

با توجه به اینکه در اصلاح باغات به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، جایگزینی گیاهان کم آب بر به جای محصولات آب بر به عنوان اولویت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تلقی می شود لذا در این راستا به توسعه باغات سنجد نیز در این استان توجه شده و می شود.

تولید سالانه بیش از 1370 تن سنجد در آذربایجان شرقی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سالانه بیش از یک هزار و 370 تن سنجد در این استان تولید می شود.

اکبر فتحی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تولید سنجد در ایران رتبه نخست را داراست و آوازه سنجد تولیدی این استان به آنسوی مرزها نیز رسیده است افزود: سنجد تولید شده در این استان علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای خارجی از جمله آلم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغوبیت بالای سنجد تولیدی در آذربایجان شرقی

مرغوبیت بالای سنجد تولیدی در آذربایجان شرقی