مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 01:102022-11-20فرهنگي

واژه هایی که برانداختن آن ها خیانت به ایران است


سعید نفیسی باور داشت برانداختن واژه های تازی (عربی)‏ به بهانه ایران‏ پرستی یکی از خیانت ‏های‏ آشکار و جان ‏فرسا نسبت به ایران است.

- سعید نفیسی باور داشت برانداختن واژه های تازی (عربی)‏ به بهانه ایران‏ پرستی یکی از خیانت ‏های‏ آشکار و جان ‏فرسا نسبت به ایران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کسانی که در دو زبان فارسی و تازی دستی دارند و به زبان‏ شناسی و اشتقاق‏ پی برده‏ اند و می توانند زبان های ایرانی را با زبان های سامی بسنجند، بدین نکته آشکار می رسند که نفوذ زبان فارسی در زبان تازی به مراتب بیش از آن است که تازیان یا محققان ایرانی که در زبان تازی کار کرده‏ اند بدان پی برده ‏اند و دامنه آن محدود به معدودی از کلمات نیست که در فرهنگ های تازی آنها را مأخوذ از فارسی می دانند و این بحث نیز دامنه دراز و شواهد بسیار می خواهد که از حدود سخن خارج است و باید در یک سلسله مقالات دیگر به آن پرداخت.

همین قدر سربسته می توان اشاره کرد که نه تنها زبان تازی در معانی حقیقی‏ از فارسی عاریت گرفته است، بلکه در معانی مجازی نیز در موارد بسیار تابع زبان‏ فارسی ست و همین که دامنه تحقیق گشاده‏ تر می شود، به جای می رسیم که طرز جمله‏ بندی و تعبیر و جای اجزای جمله را در زبان تازی مأخوذ از فارسی و گاهی تقلید آشکار از زبان فارسی می بینیم و این ها همه مباحثی ست ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه هایی که برانداختن آن ها خیانت به ایران است

واژه هایی که برانداختن آن ها خیانت به ایران است