مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 00:002022-11-20سياسي

وجود مقدّس پیغمبر، برترین نقطه ی عالم امکان


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جامعیت، واسطه فیض الهی، نگین نبوت بودن وعصاره انسانیت و خلقت، نخستین آفریده الهی و تجلی و مظهر اسم اعظم «الله»، - جامعیت، واسطه فیض الهی، نگین نبوت بودن وعصاره انسانیت و خلقت، نخستین آفریده الهی و تجلی و مظهر اسم اعظم الله ، از ویژگی های بر جسته پیامبر خاتم (ص) است که برای آن حضرت جایگاه بس بلندی را تداعی می نماید.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جامعیت، واسطه فیض الهی، نگین نبوت بودن وعصاره انسانیت و خلقت، نخستین آفریده الهی و تجلی و مظهر اسم اعظم الله ، از ویژگی های بر جسته پیامبر خاتم (ص) است که برای آن حضرت جایگاه بس بلندی را تداعی می نماید.

وجود مقدّس پیغمبر، برترین نقطه ی عالم امکان به معنای واقعی کلمه، وجود مقدّس پیغمبر قلّه ی عالم وجود و برترین نقطه ی عالم امکان است.

قرآن، خود را نور توصیف کرده است؛ در قرآن یکی از تعبیراتی که درباره ی خود قرآن شده است نور است: قَد جٰاءَکُم مِنَ اللهِ نورٌ وَکِتٰبٌ مُبین؛ (1) قرآن نور است.

از همسر مکرّم پیغمبر اسلام نقل شده است که درباره ی پیغمبر سؤال کردند، ایشان در جواب گفت کان خُلقه القرآن ؛ (2) یعنی قرآن مجسّم؛ پس پیغمبر هم نور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود مقدّس پیغمبر، برترین نقطه ی عالم امکان

وجود مقدّس پیغمبر، برترین نقطه ی عالم امکان