مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 08:052022-11-20اقتصادي

کمبود بازرس و تضییع حقوق کارگران/ شکایت از کارفرما افزایش یافت


کمبود بازرسان حوزه کار در گلستان و نبود اعتبارات کافی موجب شده تا اجرای مصوبه دولت در خصوص بیمه کارگران پیشرفت مطلوبی نداشته باشد و بخشی از جامعه کارگری چشم انتظار بیمه باشند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: بیراه نیست اگر چرخ های اقتصاد یک کشور را به قدرت بازوی کارگران گره بزنیم که اگر کارگری نباشد هیچ اندیشه ای و هیچ تولید دانش بنیانی به عمل نمی نشیند.

گرچه این گروه از وجاهت شغلی بالایی در جامعه برخوردار نیستند اما اگر تلاش و زور بازو و تخصص آنها در زمینه های مختلف صنعتی و غیرصنعتی نبود هیچ کارفرما و مهندس و تولیدکننده ای نمی توانست از آنچه علم و ثروت در اختیار او قرار داده بهره ببرد.

برخی از این کارگران به صورت خصوصی و برخی از دولت دستمزد خود را دریافت کرده و انجمن های حمایتی معدودی هم برای این قشر از جامعه روی کار آمدند تا ایمنی و بیمه عمر و بیمه درمانی این قشر را تأمین کنند.

همه ساله هم با توجه به درصد تورم سالانه ای که بانک مرکزی اعلام می کند، حداقل دستمزد کارگران افزایش می یابد اما تخلفات گسترده ای هم در عدم پرداخت حق و حقوق کارگران روی می دهد که با توجه به عدم ثبات شغلی که بر جامعه کارگری حکم فرما است در بیشتر موارد کارگران سازش را بر شکایت ترجیح می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود بازرس و تضییع حقوق کارگران/ شکایت از کارفرما افزایش یافت

کمبود بازرس و تضییع حقوق کارگران/ شکایت از کارفرما افزایش یافت