مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 08:002022-11-20اقتصادي

هجمه به جنگل و طبیعت سبب خسارت به اکوسیستم می شود


بهره برداری از منابع طبیعی باید در قالب «ظرفیت برد اکوسیستم» انجام شود در غیر این صورت نابودی خاک، وقوع سیل و خشک شدن چشمه ها اتفاق می افتد.

- گرگان- پژوهشگر بین المللی آب و خاک گفت: بهره برداری از منابع طبیعی باید در قالب ظرفیت برد اکوسیستم انجام شود در غیر این صورت نابودی خاک، وقوع سیل و خشک شدن چشمه ها اتفاق می افتد.

محمداسماعیل اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند سالی است که در جنگل های شمالی کشور وِلیک (زالزالک وحشی)، تمشک و گلابی وحشی به صورت انبوه چیده می شود.

باید بدانیم که میوه ها وظیفه زادآوری و تجدید حیات را در جنگل دارند و اگر با اهداف اقتصادی و به شکل انبوه جمع آوری شود، موجب صدمه شدید به جنگل و تجدید حیات آن می شود.

پژوهشگر بین المللی آب و خاک افزود: از طرف دیگر بسیاری از این میوه ها غذای حیوانات، جانوران و پرندگان جنگلی است که در صورت جمع آوری آن ها در سطح وسیع غذای این حیوانات از بین می رود و باعث می شود که بسیاری از حیوانات برای به دست آوردن غذا به سمت روستا و شهرها حرکت کنند.

وی گفت: بهره برداری از منابع طبیعی اصول خاصی دارد که در قالب ظرفیت برد اکوسیستم تعریف می شود و اگر بهره برداری در چارچوب این ظرفیت و توان اکوسیستم باشد، آسیبی به منابع طبیعی نمی رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجمه به جنگل و طبیعت سبب خسارت به اکوسیستم می شود

هجمه به جنگل و طبیعت سبب خسارت به اکوسیستم می شود