مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 18:002022-11-19اجتماعي

مروری بر شرایط مرزشینی در شرق کشور/کوچ مرزنشینان باپایان یک مصوبه


گذشته از مشکلات مرتبط با قهر طبیعت و خشکسالی های پیش رو، مصائبی مانند توقف دو ساله سهمیه سوخت مرزنشینان خراسان جنوبی گلایه های زیادی را ایجاد کرده و زنگ خطر کوچ آن ها را به صدا در آورده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: خراسان جنوبی با داشتن چهار شهرستان مرزی زیرکوه، نهبندان، سربیشه و درمیان و 360 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، به عنوان استانی مرزی شناخته شده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علی رغم نقش حیاتی مرزنشینان در حفظ امنیت مرزها و مناطق مرزی، خراسان جنوبی آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و نیاز مند توجه است.

عدم پرداخت سهمیه سوخت مرزنشینی طی دو سال گذشته از مهم ترین دغدغه هایی بوده که پای مرزنشینان را به دایره گلایه و انتقاد کشانده است.

خشکسالی های چندین ساله بسیاری از نقاط مرزی را خالی از سکنه کرده و مهاجرت بسیاری از جوانان مرزنشین را رقم زده اما هنوز هم اجرای برخی از طرح ها اعم از سهمیه سوخت مرزنشینان نه تنها روزنه های امید را در دل این قشر باز کرده بود بلکه مهاجرت معکوس را به دنبال داشت.

در شرایطی که خشکسالی بسیاری از داشته های مرزنشینان را به تاراج برده، شایسته نیست چتر حمایت مسئولان بسته بماند و این مردمان غیور زیر باران مشکلات اوقات تلخی را گذران کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر شرایط مرزشینی در شرق کشور/کوچ مرزنشینان باپایان یک مصوبه

مروری بر شرایط مرزشینی در شرق کشور/کوچ مرزنشینان باپایان یک مصوبه