مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 10:162022-11-19سياسي

آغاز روز سکوت در قزاقستان؛ فردا موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری


فردا انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در قزاقستان برگزار می شود لذا تبلیغات انتخاباتی در سراسر این کشور امروز به پایان رسیده و کمیسیون مستقل انتخابات فرمان سکوت انتخاباتی را صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان با صدور بیانیه ای پایان مبارزات انتخابات را اعلام و از ستاد های مرکزی نامزدهای ریاست جمهوری خواست فعالیت تبلیغاتی را متوقف کنند.

در بیانیه امروز کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان آمده است، روز سکوت در قزاقستان یک روز قبل از روز رأی گیری انتخاباتی بوده که در آن تبلیغات انتخاباتی غیرقانونی است و این ممنوعیت شامل انواع تبلیغات از جمله برنامه های تلویزیونی، توزیع بروشورها، برگزاری جلسات با رأی دهندگان است.

در این انتخابات، به گفته دبیر کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان، 11 میلیون و 800 هزار واجد شرایط رای دهی هستند و بیش از 600 ناظر خارجی از سازمان ها و کشورهای مختلف منطقه و جهان، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری نظارت خواهند کرد.

در این انتخابات 6 کاندیدا از جمله قاسم ژامرت تاکایف ، رییس جمهور فعلی، ژیگولی دایرابایف ، نماینده حزب اویل ، نورلان ائوسبایف ، نماینده حزب ملی سوسیال دموکرات، کاراکات آبدن و سلطنت تورسینبایفوا ، فعالان اجتماعی و میرام کاژیکن ، نماینده ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز روز سکوت در قزاقستان؛ فردا موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

آغاز روز سکوت در قزاقستان؛ فردا موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری