مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 08:152022-11-19سياسي

پیوستن ورزنه به شهرهای تالابی تعهدی جهانی برای حفظ گاوخونی است


پیوستن ورزنه به شهرهای تالابی جهان، مسئولیتی بین المللی برای حفظ تالاب گاوخونی ایجاد می کند و عملکردمان برای حفظ این زیست بوم ارزشمند توسط جامعه جهانی رصد می شود.

- حامد اَخگر در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کنوانسیون رامسر بزرگترین مجمع بین المللی در حوزه محیط زیستی تالاب ها است، اظهار داشت: از مجمع مشترک (COP 13) این کنوانسیون، در کنار قطع نامه ها و بیانیه ها برای حفاظت از تالاب ها موضوع انتخاب شهرهای تالابی مطرح شد با این هدف که در جوامع و دولت محلی و مدیریت شهری برای حفاظت و استفاده از ظرفیت تالاب ها دغدغه و تعهد ایجاد شود و بتوانند از ظرفیت تالاب در ابعاد مختلف بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه در COP 13، هجده شهر به عنوان شهر تالابی انتخاب شده بودند، افزود: برای COP14 که نوامبر (آبان ماه) امسال برگزار شد از مجموع درخواست های جهانی برای پیوستن به شهرهای تالابی، 25 شهر از نقاط مختلف دنیا از جمله چین، ژاپن، کانادا، کشورهای قاره اروپا و آفریقای جنوبی و … انتخاب شدند که شهر ورزنه از استان اصفهان به همراه بندر خمیر (تالاب خورخوران بندرعباس) نیز به عنوان نخستین شهرهای تالابی ایران انتخاب شدند.

شهردار شهر تالابی ورزنه خاطرنشان کرد: پیوستن به شهرهای تالابی از این حیث اهمیت دارد که مدیریت شهری و جوامع محلی همصدا و دغدغه مند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن ورزنه به شهرهای تالابی تعهدی جهانی برای حفظ گاوخونی است

پیوستن ورزنه به شهرهای تالابی تعهدی جهانی برای حفظ گاوخونی است