مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 12:452022-11-16بين الملل

حرکت رو به جلو برای جهان دشوار شده است؟


لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور گفت که کشورهای سراسر جهان باید به طور جمعی اقدام کنند زیرا تغییرات آب وهوایی تهدیدی بلندمدت برای امنیت غذا و انرژی است.

- به نقل از رویترز، وی خطاب به رهبران جهان در آغاز اجلاس سران گروه 20 در بالی، اعلام کرد که سنگاپور به طور سیستماتیک در حال تلاش برای رسیدن به هدف خالص خود تا سال 2050 است.

لی هسین لونگ اظهار کرد: ما مالیات کربن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهیم و یک راهبرد ملی برای سبز کردن بخش برق خود اجرا خواهیم کرد.

وی بیان کرد که شیوع موج های جدید کووید-19 در سراسر جهان و جنگ مداوم روسیه و اوکراین ناامنی غذایی و انرژی جهانی را تشدید کرده است.

وی بر نیاز به تقویت سیستم تجاری چند جانبه مبتنی بر قوانین که برای اطمینان از دسترسی بدون مانع همه کشورها به انرژی، مواد غذایی و کالاهای کشاورزی، به ویژه در زمان بحران، تاکید کرد.

جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزی در سخنرانی افتتاحیه خود در این اجلاس گفت که جهان با بحران های متعدد، چالش های فوق العاده ای را تجربه می کند؛ همه گیری کووید-19 هنوز به پایان نرسیده است، رقابت ها همچنان تشدید می شوند و جنگ ها رخ می دهند.

تاثیر این بحران های مختلف بر امنیت غذایی، انرژی و مالی در جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه احساس می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت رو به جلو برای جهان دشوار شده است؟

حرکت رو به جلو برای جهان دشوار شده است؟