مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 12:352022-11-15پزشكي

فرسودگی 40 درصد از دستگاه های دیالیز گلستان/ خیران حمایت کنند


مدیر انجمن بیماران کلیوی گلستان گفت: 40 درصد دستگاه های دیالیز گلستان فرسوده است و برای جایگزین کردن آن ها نیازمند حمایت خیران هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین بزی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان 14 بخش دیالیز داریم که هزار و 40 بیمار از آن استفاده می کنند.

مدیر انجمن بیماران کلیوی گلستان با اشاره به آغاز هفته حمایت از بیماران کلیوی، گفت: بیش از 35 تا 40 درصد دستگاه های دیالیز استان فرسوده است و دیالیز با این دستگاه ها مورد رضایت بیماران نیست.

بزی افزود: نیازمند حمایت خیران هستیم تا بتوانیم با جایگزین کردن دستگاه های دیالیز جدید شرایطی را فراهم کنیم که بیماران بتوانند در شرایط مطلوب تری درمام شوند.

مدیر انجمن بیماران کلیوی گلستان بیان کرد: در گلستان 570 بیمار عمل پیوند کلیه انجام داده اند و با توجه به هزینه بالای 200 میلیون تومانی عمل پیوند نیازمند کمک خیران هستند.

وی با بیان اینکه برخی از داروهای بیماران دیالیزی گران هستند و از پس تهیه آن بر نمی آیند از خیران و نهادهای دولتی خواست به بیماران کلیوی و دیالیزی در این راستا کمک کنند.

بزی گفت: مشکلات بخش دیالیز در گرگان بیش از شهرهای دیگر است و مردم برای انجام دو تا سه نوبت دیالیز در هفته مجبور هستند به شهرهای اطراف مثل گنبد مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسودگی 40 درصد از دستگاه های دیالیز گلستان/ خیران حمایت کنند

فرسودگی 40 درصد از دستگاه های دیالیز گلستان/ خیران حمایت کنند