مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 12:152022-11-15پزشكي

مصرف آنتی بیوتیک تأثیری بر درمان آنفولانزا ندارد


رییس اداره مراقبت از مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت تأکیدکرد: مصرف آنتی بیوتیک در زمان ابتلا به بیماری آنفولانزا اثر بخش نیست و حتی ممکن است خطراتی هم داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، ابراهیم قادری رییس اداره مراقبت از مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور درخصوص خطر مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در بیماری آنفولانزا با مجله علمی روزنه رادیو گفت وگو مصاحبه کرد.

قادری گفت: وجود برخی داروها مانند مسکن و تب بر در هر خانه ای لازم و بدون نسخه هم قابل تهیه و قابل استفاده است اما وجود برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک ها در خانه طبیعی و ضروری نیست.

وی افزود: آنتی بیوتیک های تزریقی مانند پنی سیلین و آنتی بیوتیک های خوراکی مانند آموکسی سیلین و آزیترومایسین و سفکسیم از داروهایی هستند که روی میکروب ها اثر دارند نه روی ویروس و هر کدام از این آنتی بیوتیک ها برای درمان یک نوع میکروب و دسته میکروبی کاربرد دارند و اینطور نیست که برای همه انواع میکروب ها بتوان فقط از یک نوع آنتی بیوتیک استفاده کرد.

رییس اداره مراقبت از مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه افراد به هیچ وجه نباید خوددرمانی کنند افزود: نوع آنتی بیوتیک برای بیمار فقط باید توسط پزشک تجویز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آنتی بیوتیک تأثیری بر درمان آنفولانزا ندارد

مصرف آنتی بیوتیک تأثیری بر درمان آنفولانزا ندارد