مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 12:002022-11-15فرهنگي

نسخه 900 ساله قرآن رونمایی شد


نسخه خطی قرآن کریم با قدمت 900 سال و متعلق به دوران سلجوقی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همزمان با روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این آیین رونمایی که سه شنبه 24 آبان ماه در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، علی رواقی ـ قرآن پژوه و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی ـ با ارائه توضیحاتی درباره تفسیرها و ترجمه های قدیمی که از قرآن کریم وجود دارد، به حوزه های جغرافیایی که این تفسیرها نوشته شده اند، اشاره کرد و درباره این نسخه خطی قرآن کریم که رونمایی شد، گفت: بر اساس شواهد و بررسی ها قدمت این نسخه فراتر از قرن ششم هجری قمری نیست و نسخه با ارزشی به شمار می آید که به همت کتابخانه ملی خریده شده است.

متن کتاب حدود 580 صفحه است که حدود 80 صفحه از آن را خوانده و بررسی کرده ام، این نسخه بر اساس خوانشی که داشتم در حوزه زبانی مرکز ایران یا رازی نوشته شده است.

نمونه دیگر تفسیر طبری قرآن گونه ماوراءالنهری است.

نسخه دیگری هم داریم که به حوزه های دیگر زبانی مرتبط است و در سال های قبل مورد بررسی قرار گرفته اند.

غلامعلی حداد عادل ـ رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ـ نیز به عنوان دیگر سخنران این آیین، با تبریک روز کتاب و کتاب خوانی به کتابداران و کتاب دوستان، اظهار کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه 900 ساله قرآن رونمایی شد

نسخه 900 ساله قرآن رونمایی شد