مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 11:352022-11-15پزشكي

تاریخ آشپزی 600 هزار سال عقب رفت!


مطالعات انجام شده روی فسیل های ماهی کشف شده حاکی از آن است که تاریخ آشپزی 600 هزار سال قبل تر از آنچه تاکنون تصور می شد، شکل گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، محققان فاش کردند اجداد اولیه انسان که 780 هزار سال پیش زندگی می کردند، از ماهی هایی کاملا پخته شده خوششان می آمده و بر این اساس، این نخستین شواهد استفاده از آتش برای طبخ غذا است.

این که اجداد ما دقیقاً از چه زمانی شروع به پخت وپز کرده اند، موضوع بحث و جدل در میان باستان شناسان است؛ زیرا اثبات این که از یک شومینه باستانی برای تهیه غذا استفاده می شده و نه فقط برای گرم کردن، کار دشواری است.

به واقع، تولد هنر آشپزی نقطه عطف مهمی در تاریخ بشر است؛ زیرا با آسان تر کردن جویدن و هضم غذا، اعتقاد بر این است که به گسترش نهایی آشپزی در سراسر جهان کمک زیادی کرده است.

بر اساس مطالعه ای که روز دوشنبه (23 آبان ماه) در مجله اکولوژی و تکامل نیچر منتشر شد، پیش از این، نخستن شواهد قطعی آشپزی توسط نئاندرتال ها و انسان اولیه خردمند به 170 هزار سال پیش می رسد.

این مطالعه که قدمت هنر آشپزی را تا بیش از 600 هزار سال پیش جابه جا می کند، نتیجه 16 سال تحقیق ایریت زوهر ، باستان شناس موزه تاریخ طبیعی استاینهارت دانشگاه تل آویو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ آشپزی 600 هزار سال عقب رفت!

تاریخ آشپزی 600 هزار سال عقب رفت!