مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 11:252022-11-15سياسي

فعالیت های قرآنی در مدارس استان بوشهر گسترش یابد


برنامه ها و فعالیت های قرآنی در مدارس استان بوشهر گسترش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام حسن مصلح صبح سه شنبه در جمع دانش آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان امام خمینی (ره) برازجان به تحلیل و تبیین مسائل اخیر کشور و تفسیر سوره عصر با بیان اینکه سوره عصر سوره 103 قرآن کریم، مکی و دارای 3 آیه است، گفت: سوره عصر دارای 14 کلمه و 73 حرف است، این سوره به لحاظ حجمی، جز سوره های مفصلات (دارای آیات کوتاه) است و این سوره با سوگند آغاز می شود.

امام جمعه دشتستان افزود: این سوره را عصر نامیده اند، زیرا در اولین آیه آن به عصر: زمان قسم یاد شده است و نام دیگر این سوره، والعصر است و در ترتیب نزول سیزدهمین سوره ای است که بر پیامبر (ص) نازل شده است.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به اینکه در این سوره خداوند به عصر سوگند یاد می کند که انسان ها در زیان اند، مگر کسانی که اهل ایمان و عمل صالح باشند و یکدیگر را به حق و صبر سفارش کنند، بیان داشت: در منابع اهل سنت نقل شده است که این سوره در فضیلت امیرالمومنین علی (ع) است و پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیریه خود سوگند یاد کرده که این سوره در شأن امام علی (ع) نازل شده است.

وی ادامه داد: این سوره در میان یاران رسول خدا (ص) به قدری مهم و ارزشمند بود که هرگاه یکدیگر را دیدار می کردند تا سوره عصر را برای هم نمی خواندند از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت های قرآنی در مدارس استان بوشهر گسترش یابد

فعالیت های قرآنی در مدارس استان بوشهر گسترش یابد