مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 08:402022-11-15اقتصادي

افزایش 79 درصدی کشت مستقیم غلات در اراضی کشاورزی قزوین


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش کشت مستقیم (بدون شخم) محصولات غلات به میزان 79 درصد نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، علی راه انجام در نشست وبینار طرح جهش تولید در دیمزارها که با حضور سهراب سهرابی مجری طرح گندم کشور برگزار شد، از افزایش کشت مستقیم (بدون شخم) محصولات غلات به میزان 79 درصد نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان کشت تاکنون یک هزار و 637 هکتار بوده که در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها نسبت به سال 1400 (911 هکتار) با افزایش بسیار چمشگیری همراه بوده است.

وی اضافه کرد: کاهش مصرف سوخت، افزایش مواد آلی خاک و همچنین حفظ پایداری تولید از مزایای کشت مستقیم غلات است که عملکرد رو به رشدی از خود برجای گذاشته است.

راه انجام در ادامه به تحقق 53 درصد سطح کشت غلات در طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: تعهد طرح جهش تولید در دیمزارها برای سال جاری 60 هزار هکتار است که تاکنون 32 هزار و 86 هکتار از غلات در قالب این طرح کشت شده است.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون 28 هزار و 336 هکتار گندم، سه هزار و 720 هکتار جو و 30 هکتار تریتیکاله در طرح جهش تولید در دیمزارها کشت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 79 درصدی کشت مستقیم غلات در اراضی کشاورزی قزوین

افزایش 79 درصدی کشت مستقیم غلات در اراضی کشاورزی قزوین