مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 15:502022-11-14بين الملل

عربستان سعودی و اوج گیری تهدیدِ استفاده ابزاری از توییتر


نگرانی ها در مورد دستورکارهای سیاسی دو سهامدار و مالک اصلی توییتر یعنی ایلان ماسک و رژیم سعودی، کاملا جدی هستند و نمی توان نسبت به آن ها بی توجه بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، پایگاه خبری-تحلیلی نشنال اینترست در گزارشی با اشاره به خرید شبکه اجتماعی توییتر توسط ایلان ماسک و در عین حال تبدیل شدن رژیم سعودی به دومین سهامدار عمده این شبکه اجتماعی، به تبعات و پیامدهای این مساله به ویژه برای امنیت ملی آمریکا و در سطحی کلان، برای معادلات سیاسی منطقه ای و بین المللی پردخته است.

  نشنال اینترست به این نکته تاکید می کند که تسلط ایلان ماسک (به عنوان چهره ای جنجالی) و رژیم سعودی(به عنوان رژیمی سرکوبگر) بر شبکه اجتماعی توییتر می تواند موجی از بی ثباتی و تنش را در محیط بین المللی و در مورد موضوعات مختلف ایجاد کند.

موضوعی که تاکنون به آن توجه خاصی نشده و اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند، می تواند نتایج اسفباری را به همراه داشته باشد.

از این منظر، هیچ بعید نیست که جهان از این به بعد شاهد تشدید روند رویه های سرکوب گرایانه و در عین حال گسترش کارزارهای مرتبط با ترویج اطلاعات نادرست و تئوری های توطئه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان سعودی و اوج گیری تهدیدِ استفاده ابزاری از توییتر

عربستان سعودی و اوج گیری تهدیدِ استفاده ابزاری از توییتر