مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 11:302022-11-14اقتصادي

کاهش 50 درصدی مصرف انرژی کولرهای آبی با فناوری جدید


وزیر نیرو با بیان اینکه بررسی شرایط بارشی کشور در دهه های اخیر حاکی از کاهش میزان سرانه آب برای مردم در سال های گذشته است، گفت: سرانه مصرف آب هر ایرانی از 6500 متر مکعب در سال در سنوات گذشته، - امروز به کمتر از 1200 متر مکعب در سال رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر محرابیان در همایش روز ملی کیفیت اظهار کرد: با اینکه ایران یکی از بزرگ ترین دارندگان منابع نفت و گاز در جهان است، اما محدودیت ها در این عرصه بیشتر از نیازهای کشور در حال رشد است.

اینکه چه میزان از انرژی را صرف تولید کنیم با وضع استاندارد می توان پاسخ دقیقی به آن داد.

محرابیان در ادامه با اشاره به چالش های کمبود منابع انرژی در اروپا، گفت: این چالش ها منجر به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در این جوامع شده است.

در ایران هم شرایط مصرف انرژی به گونه ای است که باید برای آن فکر اساسی شود.

اقدامات مشترک از سوی وزارت نیرو و سازمان ملی استاندارد در این راستا در دست اجرا است که نتیجه آن موجب کاهش مصرف مازاد آب و انرژی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مثلا در موضوع برق، بخش قابل توجهی از مصرف برق کشور صرف تولید سرما از جمله در کولرها می شود که مصارف غیر منطقی دارند، تصریح کرد: اخیرا موتورهایی از سوی تولیدکنندگان داخلی تولید شده که روی کولرهای آبی نصب شده و می تواند تا 50 درصد مصرف آب و برق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی مصرف انرژی کولرهای آبی با فناوری جدید

کاهش 50 درصدی مصرف انرژی کولرهای آبی با فناوری جدید