مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 09:152022-11-14اقتصادي

واردات خودرو انحصار در انحصار است/ حرکت به سمت مونتاژکاری چینی


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وقتی قانون اعلام می کند شرط واردات خودرو انتقال تکنولوژی باشد، غیر از تولیدکننده چه کسی می تواند وارد این عرصه شود؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یکی از عمده ابهاماتی که در مورد واردات خودرو وجود داشت مربوط به شرکت های واردکننده می شد؛ بسیاری از کارشناسان از چندی پیش نسبت به ایجاد رانت و واردات خودرو توسط شرکت های خاص هشدار می دادند و نگران بودند که شرکت های خودروساز داخلی همانگونه که بازار را در انحصار گرفته اند، بخش مربوط به واردات خودرو را نیز به بهانه توسعه تولید خودروهای اقتصادی، ارائه خدمات پس از فروش و … در اختیار بگیرند.

دامنه این ابهام زمانی گسترده تر شد که اسامی شرکت های واردکننده اعلام و مشخص شد 2 شرکت شامل سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو به عنوان شرکت های مجاز برای واردات خودرو تعیین شده اند.

سوالات بی پاسخ از وزارت صمت در این رابطه مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با مهر اظهار کرد: ماده 4 قانون واردات خودرو به طور مستقیم انحصار را وارد این بخش کرده است زیرا بر اساس این ماده واردات خودرو باید منجر به انتقال تکنولوژی و توسعه تولید در داخل کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات خودرو انحصار در انحصار است/ حرکت به سمت مونتاژکاری چینی

واردات خودرو انحصار در انحصار است/ حرکت به سمت مونتاژکاری چینی