مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 06:102022-11-14دانش

ممنوعیت انتقال دانشجویان علوم پزشکی از خارج پایان یافت


پس از اینکه در سال 1397، انتقال دانشجویان ایرانی از دانشگاههای خارجی ممنوع شد، شورایعالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت تصمیم گرفتند که رشته ای جدید برای انتقال این افراد راه اندازی کنند.

- خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه؛ در پاییز سال 1397 به دنبال التهابات بازار ارز و تجمعات خانواده های دانشجویانی که در دانشگاه های خارجی تحصیل می کردند، وزارت بهداشت و وزارت علوم اعلام کردند که مسئولیتی در قبال تهیه ارز دانشجویی ندارند و هر دانشجوی محصل در خارج از کشور، به هر شکلی که می تواند ارز خود را تأمین کند.

پس از این موضوع بسیاری از خانواده ها اعلام کردند که قادر به تأمین هزینه های تحصیل فرزندان خود در خارج از کشور نیستند و خواستار بازگشت دانشجویان به دانشگاه های داخل کشور در رشته هایی که تحصیل می کردند، شدند.

اما این بار دانشجویان داخل کشور با بیان این نکته که بسیاری از این دانشجویان کنکور را دور زده اند و خارج از فرآیند کنکور به دانشگاه های خارجی عمدتاً بی کیفیت و غیر معتبر رفته اند، بازگشت آنها به منزله راه فراری برای این دانشجویان برشمردند و یادآور شدند فراهم کردن شرایط انتقال این دانشجویان به زیر پا گذاشتن عدالت آموزشی منجر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت انتقال دانشجویان علوم پزشکی از خارج پایان یافت

ممنوعیت انتقال دانشجویان علوم پزشکی از خارج پایان یافت