مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 23:552022-11-13اقتصادي

510 هزار نوزاد در سه ماهه نخست سال غربالگری شنوایی شدند


معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور، گفت: در سه ماهه نخست امسال 510 هزار نوزاد غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد 1410 نوزاد مشکل شنوایی داشتند و برای بررسی های بیشتر ارجاع شدند.

- یکشنبه بیست و دوم آبان ماه، طی جلسه ای، افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور بیات کرد: در سال 1400 پوشش غربالگری شنوایی 92 درصد بود؛ به آن معنا که برای یک میلیون و 500 هزار نوزاد غربالگری انجام شد.

92 درصد موالید زنده را پوشش دادیم و از این تعداد، حدود سه هزار مورد اختلال شنوایی شناسایی شد که برای اقدامات مداخله ای مانند کاشت حلزون، تهیه سمعک و تربیت شنیداری و موارد دیگر به واحدهای مرتبط ارجاع شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی یادآور شد: برنامه غربالگری شنوایی از سال 1384 اجرا می شود و جزء برنامه های موفق سازمان بهزیستی کشور است.

حتی در زمان 2 سال اپیدمی کرونا که محدودیت برای حضور غربالگر در بیمارستان ها و زایشگاه ها وجود داشت اما 85 درصد موالید را توانستیم پوشش دهیم که از جمله عملکردهای خیلی خوب است.

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: ایران جزء کشورهایی است که از نظر سازمان جهانی بهداشت همکاری خیلی خوبی در برنامه غربالگری شنوایی وجود دارد و پوشش غربال هم خوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

510 هزار نوزاد در سه ماهه نخست سال غربالگری شنوایی شدند

510 هزار نوزاد در سه ماهه نخست سال غربالگری شنوایی شدند