مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 09:352022-11-13اجتماعي

دوران نوجوانی، پیش بینی کننده موفقیت در بزرگسالی


معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: افرادی که به هر دلیل نمی توانند دوران نوجوانی و بلوغ را با سازگاری پشت سر بگذارند، در بزرگسالی با مشکلات روان شناختی، - ارتباطی و اجتماعی بسیاری مواجه می شوند.

سکینه بیگلری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت دوره نوجوانی، اظهار کرد: دوره نوجوانی، یک دوره پر فراز و نشیب بین سن کودکی و بزرگسالی همراه با تغییرات بسیار سریع هیجانی، عاطفی و ارتباطی است و پژوهش ها و آمارها نشان داده اند که نوجوانی افراد تا حد زیادی می تواند پیش بینی کننده موفقیت، کفایت و به زیستی دوران بزرگسالی باشد.

وی افزود: افرادی که به هر دلیل نمی توانند دوران نوجوانی و بلوغ را با سازگاری پشت سر گذارند، در بزرگسالی با مشکلات روان شناختی، ارتباطی و اجتماعی بسیاری مواجه می شوند؛ به همین دلیل در روان شناسی کودک و نوجوان باید نگاه ویژه ای به این مرحله تحولی و تغییرات آن داشت.

این مسئول با بیان اینکه نوجوانان باید با کمک خانواده مهارت هایی همچون کنترل هیجان، خودیاری و مدیریت روابط با هم سالان را بیاموزند تا بتوانند گذار از کودکی به بزرگسالی را به بهترین نحو انجام داده و تبدیل به بزرگسالانی با کفایت و خشنود شوند، اظهار کرد: آموزش والدین و توانمندسازی خانواده در بلوغ و نوجوانی مورد توجه بهزیستی است و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوران نوجوانی، پیش بینی کننده موفقیت در بزرگسالی

دوران نوجوانی، پیش بینی کننده موفقیت در بزرگسالی