مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 08:142022-11-13اقتصادي

فردیس محروم از آب های سطحی/ کاهش چشمگیر سطح آب های زیرزمینی


رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان فردیس گفت: مجموع نیاز آبی این شهرستان از منابع زیرزمینی تامین می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر سطح آب های زیرزمینی کاهش چشمگیری داشته است.

- افشین میر، رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان فردیس، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با بیان اینکه علیرغم کمبود نزولات جوی و خشکسالی های اخیر خوشبختانه تابستان در فردیس بدون هیچگونه تنش آبی طی شد، اظهار کرد: مجموع اقدامات انجام شده که از زمستان سال گذشته آغاز شد، از جمله شناسایی نقاط مشکل دار شبکه توزیع و کمبود نیازِ آبی منطقه و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و جبران کمبودها موجب شد، با وجود شرایط اوج مصرف، تابستان 1401 را بدون تنش آبی بگذرانیم.

وی با اشاره به اینکه از اواخر سال گذشته اقدامات اصلاحی و اجرایی در شبکه آغاز شد، گفت: برای جبران کمبود آب در برخی مناطق، 3 حلقه چاه آب حفر شد و در حال حاضر 70 حلقه چاه آب در شهرستان وجود دارد که 67 حلقه آن نیاز آبی شهر فردیس را تأمین می کند.

این مقام مسؤول به بررسی شرایط چاه های موجود در شهرستان اشاره کرد و افزود: از بین چاه های موجود، 10 حلقه چاه که شرایط بهسازی و طراحی مجدد را داشت، بازسازی شد.

همچنین گره های موجود در شبکه که فرآیند توزیع آب را با مشکل مواجه کرده بود، شناسایی و برطرف و در 8 کیلومتراز شبکه توزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فردیس محروم از آب های سطحی/ کاهش چشمگیر سطح آب های زیرزمینی

فردیس محروم از آب های سطحی/ کاهش چشمگیر سطح آب های زیرزمینی