مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 20:352022-11-12پزشكي

آخرین آمار مرگ ومیر توسط آنفلوآنزا


افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا می توانند از یک روز قبل از شروع علایم تا 5 الی 7 روز بعد از آن، سایر افراد را آلوده کرده و کودکان به مدت طولانی تری می توانند ویروس را منتشر کنند.

- از ابتدای امسال تاکنون موارد مرگ ناشی از آنفلوانزا بین 30 تا 40 نفر در کشور بوده است و در گروه سنی زیر پنج سال نیز تنها یک مورد فوتی گزارش شد؛ این در حالیست که در سال 96 شمار جانباختگان 21 نفر بود و نتیجه آزمایش ها نشان می دهد که هرسال 40 درصد از مراجعین با علائم سرماخوردگی به آنفلوانزا مبتلا هستند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرهیز از مصرف آنتی بیوتیک در شروع بیماری های ویروسی یک اصل است، اما بعد از هفته اول بیماری در صورت بروز عوارض میکروبی ممکن است با نظر پزشک تجویز شود.

  ابراهیم قادری روز شنبه افزود: افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا می توانند از یک روز قبل از شروع علایم تا 5 الی 7 روز بعد از آن، سایر افراد را آلوده کرده و کودکان به مدت طولانی تری می توانند ویروس را منتشر کنند.

  وی، ترشحات تنفسی فرد بیمار و تماس با سطوح و اشیای آلوده به ویروس و سپس دست زدن به دهان، بینی و چشم ها را از راه های انتقال آنفلوآنزا به دیگران برشمرد و اظهار داشت: فضاهای سرپوشیده با تهویه نامناسب و ناکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین آمار مرگ ومیر توسط آنفلوآنزا

آخرین آمار مرگ ومیر توسط آنفلوآنزا