مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 18:052022-11-12اقتصادي

سهم ناچیز خاستگاه زیتون از سطح زیرکشت/آب چالش جدی زیتونکاران است


گرچه همه رودبار را به عنوان خاستگاه زیتون کشور می شناسند اما سهم ناچیز این شهرستان از سطح زیرکشت این محصول و همچنین کمبود آب مهم ترین چالش های پیش روی زیتونکاران است.

- خبرگزاری مهر -گروه استان ها - بهرام قربانپور: از حاشیه سفیدرود خروشان که رد می شوید در لابلای درختان سبز زیتون، متانت و افتادگی این درختان مقدس بیش از همه چیز توجه ها را به خود جلب می کند، درختانی که در عین پرباری و زیادت محصول، متواضعانه و سر به زیر ایستاده اند.

درختانی که تابستان داغ را با تشنگی تحمل کردند و از بیم آفت مگس به خود لرزیدند اما از پای در نیامده و سبد سبد محصول با کیفیت و مرغوب به باغداران و کشاورزان هدیه کردند.

روغن زیتون جایگزینی مناسب و سلامت محور اگر چه همه رودبار را به عنوان خاستگاه زیتون کشور می شناسند اما این شهرستان که عمده اقتصاد مردمانش از این محصول استراتژیک است اما فقط 9 هزار هکتار اراضی آن به زیر کشت زیتون رفته که نسبت به سایر استان ها و شهرستان ها که هیچ سابقه ای در این زمینه ندارند، بسیار ناچیز است.

اهمیت غذایی زیتون و روغن آن بر کسی پوشیده نیست با توجه به چالش های موجود در بخش دانه های روغنی و روغن، رغبت مردم به سمت مصرف روغن زیتون افزایش یافته است که اگر سیاستگذاری و هدفگذاری مناسبی در این زمینه صورت گیرد می توان روغن زیتون را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ناچیز خاستگاه زیتون از سطح زیرکشت/آب چالش جدی زیتونکاران است

سهم ناچیز خاستگاه زیتون از سطح زیرکشت/آب چالش جدی زیتونکاران است