مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 10:252022-11-12اقتصادي

راه اندازی چک الکترونیک در راستای تسهیل مراودات تجاری و اقتصادی


رییس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از چک الکترونیکی دیجیتال در بانک مرکزی با اشاره به تسهیل مراودات تجاری و اقتصادی، گفت: با این اقدام، اعتبار چک افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صبح امروز در بانک مرکزی، رونمایی از چک الکترونیک انجام شد.

در چک دیجیتال کاغذ از موجودیت چک، حذف و داده های چک در سامانه مرکزی چکاد نگهداری و با استفاده از امضای دیجیتال،معتبر و مستند می شود.

تسهیل مراودات تجاری و اقتصادی از مزایای چک الکترونیک یا چک دیجیتال است.

* صالح آبادی: چک الکترونیکی به تدریج در همه بانک ها اجرا خواهد شد در این مراسم، علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی، اعلام کرد: در راستای شکل گیری و اجرای قانون جدید چک امروز بخشی از این قانون یعنی رونمایی از چک دیجیتال و تامین اجتماعی انجام می شود.

به گفته وی در مرحله اول، چک الکترونیکی در سه بانک نظیر تجارت و پارسیان اجرا می شود اما به مرور چک الکترونیکی در همه بانک ها اجرا خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه چک به عنوان ابزار مهمی در پرداخت ها استفاده می شود، گفت: صاحبان صنایع، تجار، اشخاص حقیقی و حقوقی از ابزار چک برای پرداخت های خود استفاده می کنند و هرچه اعتبار چک را افزایش دهیم مردم اعتماد بیشتری می کنند و این کار به تسهیل در کسب و کارها کمک قاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی چک الکترونیک در راستای تسهیل مراودات تجاری و اقتصادی

راه اندازی چک الکترونیک در راستای تسهیل مراودات تجاری و اقتصادی