مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 08:252022-11-12اقتصادي

اسپژ؛ تونلی معطل مانده در گردنه اعتبارات


تونل اسپژ تنها پروژه ملی شهرستان سلسله پس از هشت سال کلنگ زنی هنور به بهره برداری نرسیده است.

- محور ارتباطی شهرستان سلسله به بروجرد از گردنه معروف اسپژ در منطقه پرسک عبور می کند، محوری که علاوه بر شیب دار بودن، در فصل زمستان سخت گذر، برف گیر و حادثه خیز است و ایمنی لازم را برای رانندگان و مسافران به همراه ندارد، سال 94 به علت موقعیت خاص منطقه و به منظور افزایش ایمنی محور و همچنین کاهش طول مسیر ارتباطی دو شهرستان به طول 60 کیلومتر، حفر تونل اسپژ در دستور کار قرار گرفت و کلنگ احداث آن به زمین زده شد و پیش بینی شده بود که ظرف مدت 36 ماه به بهره برداری برسد.

1404 وعده بهره برداری از تونل اسپژ الشتر گودرز بابا عباسی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان، در خصوص آخرین وضعیت تونل اسپژ شهرستان سلسله به ایسنا گفت: طول این تونل بیش از 2 کیلومتر است که با احداث آن طول مسیر الشتر به بروجرد و همچنین کریدور غرب به مرکز کشور کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه 15 درصد است، افزود: تاکنون 300 میلیارد ریال برای تونل اسپژ هزینه شده است.

باباعباسی با اشاره به اینکه برای تکمیل تونل به 4000 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، عنوان کرد: در صورت تامین به موقع اعتبار مذکور این پروژه در سال 1404 به بهره برداری خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپژ؛ تونلی معطل مانده در گردنه اعتبارات

اسپژ؛ تونلی معطل مانده در گردنه اعتبارات