مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 02:402022-11-11اقتصادي

شرایط صدور سند برای خانه های ساخته شده در زمین های دولتی اعلام شد


مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، شرایط صدور سند برای خانه های قولنامه ای و ساخته شده در زمین های دولتی در این استان را اعلام کرد.

- وحید کرم الهی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به خانه های قولنامه ای و بدون سند در لرستان اظهار داشت: در سطح کشور و در استان های مختلف، مردم در سال های مختلف، زمین هایی را قولنامه ای خریداری کرده اند، ساخته اند و در آنها زندگی می کنند و این در حالیست که این ساختمان ها نه پروانه ساخت و نه سندی دارند.

احداث خانه در زمین های دولتی وی با بیان اینکه ما به اینها به اصطلاح می گوییم اراضی تصرفی و یا ساختمان هایی که در زمین های دولتی احداث شده اند، عنوان کرد: ساختمانی که سند نداشته باشد، هویت ملی نداشته باشد، هم از لحاظ ارزش ریالی دچار مشکل می شود و هم افراد نمی توانند بدون داشتن سند، اقدام به دریافت تسهیلات کنند و نمی توانند موقع خرید و فروش ساختمان از ارزش افزوده برخوردار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان داشت: سال 97، سازمان ملی زمین مسکن دستور العملی را تهیه کرد، مبنی بر اینکه کسانی که تا سال 83 این اراضی در تصرفشان بوده و آنها را ساخته اند، به آنها واگذار شوند.

کرم الهی با تاکید بر اینکه ما در حال انجام این فرآیند بودیم و واگذاری ها در حال انجام بود که دیوان عدالت اداری این مصوبه را ابطال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط صدور سند برای خانه های ساخته شده در زمین های دولتی اعلام شد

شرایط صدور سند برای خانه های ساخته شده در زمین های دولتی اعلام شد