مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 02:252022-11-11سياسي

چرا حق آبه سالانه کشاورزی خوزستان محقق نشده است؟


نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش حق آبه کشاورزی خوزستان از سوی وزارت نیرو گفت: براساس سند آب سالانه 20 میلیارد متر مکعب حق آبه کشاورزی و باغداری خوزستان است اما این عدد در هیچ سالی تاکنون از سوی وزارت نیرو محقق نشده است.

- سید کریم حسینی در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از کاهش حق آبه کشاورزی خوزستان از سوی وزارت نیرو اظهار کرد: طبق سند آبی که در دو سال گذشته با کار کارشناسی به تصویب رسید، قرار بود سالانه 20 میلیارد متر مکعب حق آبه کشاورزی و باغداری خوزستان باشد اما این عدد در هیچ سالی تاکنون از سوی وزارت نیرو محقق نشده است.

وی افزود: قطعا خشکسالی و ترسالی ها در این عدد اثرات مثبت و منفی خواهند داشت اما با توجه به اینکه در سند آب کار کارشناسی انجام شده و همچنین خوزستان اولین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور است، انتظار داریم وزارت نیرو عملکرد بهتری در تحقق این سند داشته باشد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی محور توسعه کشور است و تامین آب مورد نیاز خوزستان به عنوان یکی از استان های برتر در تولیدات کشاورزی و باغی برای توسعه این تولیدات باید در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: خوزستان دارای اراضی کشاورزی بسیار مستعد و همچنین منابع آبی متعددِ در دسترس است که ظرفیت های بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا حق آبه سالانه کشاورزی خوزستان محقق نشده است؟

چرا حق آبه سالانه کشاورزی خوزستان محقق نشده است؟