مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 13:052022-11-09سياسي

چرا از نیروهای جوان آماده به کار استفاده نمی کنیم؟


یک فعال حوزه کار با تاکید بر بکارگیری نیروهای آماده به کار و جوان در عرصه اشتغال کشور گفت: اگر حقیقتا به دنبال اشتغال هستیم و می خواهیم بازار کار تقویت شود، - باید از نیروهای جوان و تازه نفس استفاده و انگیزه کار را در آنها ایجاد کنیم.

فتح الله بیات در گفت وگو با ایسنا، درباره در اولویت قرار گرفتن مساله اشتغال در تمام دستگاه ها، گفت: اشتغال نیازمند فراهم شدن زمینه، ساختار و چارچوب است و به شکل دستوری و روی کاغذ ایجاد نمی شود.

درباره اشتغال پایدار باید هزینه شود و این هزینه قبلا در بخشی از شهرک های صنعتی انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون سوله ها و کارگاه های زیادی در شهرک های صنعتی وجود دارد که در حال خاک خوردن است در حالی که باید از این ظرفیت استفاده شود.

بیات گفت: متاسفانه برخی از شهرک های صنعتی با یک سوم ظرفیت کار می کنند و به تعدیل نیرو روی می آورند لذا لازم است با دعوت از کارگر و کارفرما عواملی که موجب تعطیلی این شهرک ها شده بررسی و کمیته ای به اسم بحران یا اشتغال برای شناسایی مشکلات کارگاه ها تشکیل شود.

این فعال حوزه کار با تاکید بر بکارگیری نیروهای آماده به کار و جوان در عرصه اشتغال کشور، اظهار کرد: متاسفانه در بیشتر دستگاه ها به جای نیرویی که در حال بازنشسته شدن است، نیرو نمی گیرند و سالهاست که بازنشستگان را دعوت به کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا از نیروهای جوان آماده به کار استفاده نمی کنیم؟

چرا از نیروهای جوان آماده به کار استفاده نمی کنیم؟