مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 11:252022-11-09سياسي

حمل و نقل عمومی رایگان با مدیریت هوشمند پیمایش خودروها


رییس مرکز پژوهش های مجلس، مدیریت هوشمند پیمایش خودروها را راهکاری جذاب و درآمد زا برای مردم در جهت بهبود ترافیک و کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا و زمینه ساز حمل و نقل عمومی رایگان دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری از تهیه و تدوین طرح مدیریت هوشمند پیمایش خودروها در مرکز پژوهش های مجلس خبر داد و در تشریح آن گفت: مرکز پژوهش های مجلس با آسیب شناسی دقیق از مجموعه عوامل دخیل و به منظور مواجهه کارآمد با ابرچالش های زنجیره ای بنزین، ترافیک و آلودگی هوا، طرحی با عنوان مدیریت هوشمند پیمایش خودروها تهیه کرده است.

وی افزود: در این طرح رویکرد اصلی ذینفع کردن شهروندان در کاهش پیمایش با خودروی شخصی، بهبود رفتار ترافیکی و افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی با ابزارهای فناورانه، مالی و بیمه ای است.

به طوری که هر میزان شهروندان پیمایش کمتری نسبت به میانگین کلی تردد خودروهای شخصی در شهر داشته باشند انتفاع بیشتری خواهند داشت و می توانند با استفاده از منافع مالی حاصله به طور رایگان از حمل و نقل همگانی با کیفیت بالا بهره مند شوند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس توضیح داد: این چرخه شبیه فرایندی است که در تقویت و توسعه کسب و کار تاکسی های اینترنتی صورت گرفته و موجب رشد تصاعدی آنها شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمل و نقل عمومی رایگان با مدیریت هوشمند پیمایش خودروها

حمل و نقل عمومی رایگان با مدیریت هوشمند پیمایش خودروها