مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-09اقتصادي

انتقاد تند راغفر از مشوقان رییسی به اصلاحات اقتصادی


نظام تصمیم گیری که سه دهه است با فروش منابع طبیعی خواسته نظام اقتصادی کشور را مدیریت کند و امروز هم ادامه همان سیاست هاست و آنچه کف خیابان ها شاهد هستیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکترحسین راغفر اقتصاددان در آرمان ملی نوشت: به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه به خاطر افزایش نیافتن قیمت حامل های انرژی، 200 هزار میلیارد تومان عدم تحقق بودجه داریم نمی تواینم از آسمان بیاوریم! هرآنچه باید می گفتیم را بار ها گفته ایم، اما گوش شنوایی نبوده.

به نظر می رسد آنچه باعث شده امروزه سخن از کسری بودجه 200 هزار میلیارد تومانی به میان بیاید، به زمانی برمی گردد که آقایان دارند بودجه را تنظیم می کنند، بدون اینکه توجه داشته باشند این منابع باید از کجا تامین شود.

صرف اینکه با پیش بینی های که می کنند میزان مالیات دریافتی چقدر باید باشد و یا پیش بینی فروش نفت، بودجه را براساس این تصمیم ها تنظیم می کنند.

آن ها هستند که امروز باید پاسخ دهند.

نظام تصمیم گیری که سه دهه است با فروش منابع طبیعی خواسته نظام اقتصادی کشور را مدیریت کند و امروز هم ادامه همان سیاست هاست و آنچه کف خیابان ها شاهد هستیم، محصول مستقیم همین سیاست هایی است که اعمال شده و با کمال تاسف شاهد هستیم از آن هایی که یقه می دریدند و رگ گردنشان چه در مجلس و چه در حوزه های دیگر سیاستگذاری های اقتصاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد تند راغفر از مشوقان رییسی به اصلاحات اقتصادی

انتقاد تند راغفر از مشوقان رییسی به اصلاحات اقتصادی