مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 10:052022-11-09اقتصادي

کاهش محسوس تولیدبذور و نهال مرتعی در کشور


معاون امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تولید بذور و نهال مرتعی در کشور کاهش محسوسی یافته است، گفت: میزان تولید بذر ایستگاه های کشور از 718 تن در طی دهه های گذشته به کمتر از 30 تن در سال جاری رسیده است.

- مسیبی در حاشیه بازدید از ایستگاه تولید بذور مرتعی شهرستان بهار، اظهار کرد: وجود مشکلات اعتباری، توزیع نامتناسب استانی اعتبارات، تغییرات اقلیمی و بالطبع کاهش بارندگی در اغلب استانهای کشور از جمله دلایل عمده و اصلی کاهش محسوس تولید بذور و نهال مرتعی در سطح 22 ایستگاه کشور است.

وی تصریح کرد: به منظور تنوع بخشی در گونه های جدید و سازگار در شرایط محیطی کنونی، نیاز به معرفی و توسعه کشت ارقام جدید گونه های مرتعی بوده تا بتوان دراصلاح و توسعه مراتع در چهارچوب طرح های مرتعداری اقدامات موثری را انجام داد.

مسیبی افزود: در همین راستا در ایستگاه تولید بذر شهرستان بهار با همکاری بخش مرتع موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع اقدام به کشت گونه های جدیدی شده تا پس از استقرار بتوان از گونه های جدید در عرصه های مختلف منابع طبیعی استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان همدان، معاون امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به همراه رییس بخش مرتع موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور و کارشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش محسوس تولیدبذور و نهال مرتعی در کشور

کاهش محسوس تولیدبذور و نهال مرتعی در کشور