مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 09:552022-11-09سياسي

شهرداران را شوراها باید انتخاب کنند


بهتر است شهردار را شوراها انتخاب کنند زیرا شورایاری ها در موضوعات شهری تخصص دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان ها با اشاره به تشکیل شوراها گفت: 14 اردیبهشت ماه سال 58 فرمان حضرت امام مبنی بر تشکیل شوراها تشکیل شد.

وی ادامه داد: به دلیل جنگ تحمیلی و درگیری های آن زمان این مهم بر زمین ماند تا اینکه در سال 77 اولین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.

چمران با بیان اینکه تأخیر در تأسیس منجر به عقب ماندگی شوراها از مسائل خود شدند اظهار کرد: وقتی قانون برای شوراها می نوشتند شورایی وجود نداشت تا از حق خود دفاع کند و البته هم اکنون هم برای نوشتن قانون جدید و اصلاح آن با شوراها صحبت نمی کنند.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: حتی برای اصلاح قوانین هم با اعضای شورای عالی استان ها مشورت نمی شود و همین موضوع منجر به این می شود که قوانین مورد تأیید شورایاران نیستند.

وی با بیان اینکه شوراها با 4 چالش مواجه هستند گفت: چالش ابتدایی شوراها با دولت است و از آنجایی که شوراها دیر تشکیل شدند وزارت کشور جایگزین شوراها بود و هنوز هم استانداری، بخشداری و وزارت کشور فکر می کنند می توانند بر شوراها مسلط باشند و برایشان سخت است که مدیریت محل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداران را شوراها باید انتخاب کنند

شهرداران را شوراها باید انتخاب کنند