مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 22:252022-11-08اجتماعي

رهاسازی 17 گوزن زرد ایرانی در مناطق حفاظت شده دز و کرخه


فاز نخست طرح رهاسازی 17 رأس گوزن زرد ایرانی در مناطق حفاظت شده دز و کرخه با رهاسازی 5 رأس گوزن در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دزفول،محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امشب در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: 17 رأس گوزن زرد ایرانی از سایت تکثیر و بازپروری استان ایلام برای رهاسازی در مناطق حفاظت شده دز و کرخه به خوزستان منتقل شدند که امروز در فاز نخست 5 رأس گوزن در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز رهاسازی شد.

محمدجواد اشرفی افزود: بر این اساس 10 رأس گوزن در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز و 7 رأس در کرخه رهاسازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سال های گذشته به علت مداخلات جوامع محلی و مردم شاهد آسیب های جدی و کاهش قابل توجه این گونه بسیار باارزش جهانی بودیم به گونه ای که به تدریج تعداد این گونه نادر در مناطق حفاظت شده دز و کرخه کاهش یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: این برنامه رهاسازی در چارچوب برنامه ای که در راستای احیای مناطق حفاظت شده در نظر گرفته شده است،آغاز شد و امیدوار هستیم با کمک جوامع محلی وضعیت تکثیر این گونه همچون گذشته افزایش یابد.

اشرفی تصریح کرد: در این راستا برنامه های آموزشی متعددی از ماه های گذشته برای جوامع محلی در این مناطق برگزار شده و گروهی که وظیفه آمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی 17 گوزن زرد ایرانی در مناطق حفاظت شده دز و کرخه

رهاسازی 17 گوزن زرد ایرانی در مناطق حفاظت شده دز و کرخه